نوشته‌های تازه

Title Graphic

کورپوریت ویدیو (ویدیوی شرکتی)

کورپوریت ویدیو

کورپوریت ویدیو، اصطلاحی گسترده است که برای تعریف کلیه ارتباطات ویدیویی به کار رفته برای پیام رسانی داخلی یا خارجی شرکتی استفاده می شود. شرکت رشامدیا می تواند در کلیه مراحل تهیه سناریو، کارگردانی، تصویربرداری و تدوین ویدیوهای شرکتی همراه کسب و کار شما باشد. توضیحات زیر می تواند کسب و کار شما را در بهره مندی بهتر و سازنده از کورپوریت ویدیوها کمک کند.

 

یکی از روش هایی که می توان کورپوریت ویدیوها را از تبلیغات ویدیویی سنتی متمایز کرد، مخاطبان هدف است. کورپوریت ویدیوها اغلب به جای مخاطب عام برای مخاطبان خاص در نظر گرفته شده است. ممکن است یک کورپوریت ویدیوها برای ارائه نتایج مالی به ذینفعان یا برجسته کردن یک ابتکار جدید در شرکت ایجاد شود. کورپوریت ویدیوها همچنین ممکن است شامل فیلم های آموزشی کارمندان و فیلم های تبلیغاتی برای محصولات جدید یا خدمات باشد.

قبل از استفاده گسترده از فیلم ها به صورت آنلاین، کورپوریت ویدیوها در درجه اول یا برای ارتباطات داخلی و یا برای پخش از تلویزیون استفاده می شد. محدودیت های بودجه معمولاً میزان کورپوریت ویدیوها را که می تواند ایجاد شود، محدود می کند. همراه با کاهش هزینه های تجهیزات، گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی و انتشار محتوای ویدیویی به صورت آنلاین نیز به رشد چشمگیر میزان تولید کورپوریت ویدیوها کمک کرده است.

در مطالعه ای در سال 2015 نشان داده شد که 96٪ از کل سازمان های B2B (در B2B ارتباط یک کسب و کار با کسب و کار دیگر مطرح است؛ مانند فروش یک محصول به شرکت دیگر) از ویدیو استفاده می کنند. دلیل استفاده گسترده از کورپوریت ویدیوها برای ارتباطات فراتر از کاهش هزینه ها است. داشتن فیلم در یک وب سایت می تواند میزان و کیفیت بازدید به یک وب سایت را به طور قابل توجهی بهبود بخشد. ویدیو همچنین می تواند به ایجاد تعامل با مخاطبان کمک کند زیرا مردم وقت بیشتری را در وب سایت های دارای ویدیو می گذرانند. سرانجام، ویدیو می تواند مقدار زیادی از اطلاعات را در مدت زمان نسبتاً کوتاهی منتقل کند و برای توضیح پروژه ها یا محصولات پیچیده، به خوبی عمل می کند.

 

انواع کورپوریت ویدیوها:

همانطور که در بالا ذکر شد، کورپوریت ویدیو یک اصطلاح گسترده است که انواع مختلفی از قالب های ویدیویی را که هر کدام برای اهداف خاص خود استفاده می شوند، پوشش می دهد. در زیر برخی از انواع اصلی کورپوریت ویدیوها که ایجاد می شوند وجود دارد.

 

فیلم های تبلیغاتی

از ویدیوهای تبلیغاتی برای برجسته کردن یک ابتکار، محصول یا خدمات خاص شرکت استفاده می شود.

 

فیلم های آموزشی

فیلم های آموزشی برای همه موارد، از آموزش مراحل کار برای استخدام های جدید تا آموزش های بهداشت و ایمنی برای کارمندان قبلی و با مهارت بالا مورد استفاده قرار می گیرند. فیلم های آموزشی به روشی بسیار محبوب برای آموزش کارکنان تبدیل شده اند که در مقایسه با آموزش شخصی، هزینه های کمتری دارند. یکی از مزایای فیلم های آموزشی این است که می توان یک بار فیلمبرداری کرد اما برای چندین مخاطب مختلف نمایش داده می شود.

 

فیلم های ارتباطی داخلی

فیلم های ارتباطی داخلی برای انتقال اطلاعات به کارمندان درون سازمان استفاده می شود. این ویدیوها ممکن است به منظور اعلام آخرین نتایج مالی یا آگاه سازی آن ها درباره تغییرات داخلی ایجاد شده در شرکت باشد. ویدیو می تواند برای ارتباطات داخلی بسیار موثر باشد؛ زیرا اطلاعات زیادی را می تواند به صورت مختصر و سرگرم کننده ارائه دهد.

 

فیلم های کنفرانس

فیلم های کنفرانس برای ارائه اطلاعات به شرکت کنندگان در رویدادهای شرکتی ایجاد می شوند. فیلم های ایجاد شده برای کنفرانس ها را می توان هنگام ارائه، در غرفه های تجاری در نمایشگاه ها، در محل برگزاری کنفرانس و سمینارها نمایش داد.

 

فیلم های مسئولیت اجتماعی شرکت

حوزه نسبتاً جدیدی از کورپوریت ویدیوها، مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) است. شرکت ها به طور افزاینده ای درگیر ابتکارات اجتماعی می شوند که تاثیر مثبتی بر جامعه دارند؛ مانند فیلم هایی در رابطه با فعالیت شرکت در حوزه حفظ محیط زیست، امور خیریه و مواردی از این قبیل. فیلم های CSR ممکن است برای برقراری ارتباط با مخاطبان خارجی و داخلی استفاده شود.

 

 

فرآیند تولید کورپوریت ویدیوها:

روند ساخت کورپوریت ویدیوها از نظر عوامل مختلف، متفاوت خواهد بود. عوامل موثر بر روند ساخت کورپوریت ویدیوها، شامل ماهیت پروژه می شود که مشخص می کند فیلم توسط تیم داخلی یا شرکت خارجی تولید شود و اینکه اساسا چه نوع فیلمی ساخته شود. در زیر خلاصه ای از روند انتخاب مشتری مشتری برای کار با یک شرکت تولید ویدیوی خارجی آورده شده است.

 

مرحله 1 – مشتری تحقیق اولیه را انجام می دهد

فرآیند تولید فیلم معمولاً با تحقیق اولیه مشتری سازمانی آغاز می شود. در طی این تحقیق اولیه، آن ها تعیین می کنند که آیا شرکت تولیدکننده فیلم برای نیازهای آن ها مناسب است یا خیر. آن ها پروژه را برای شرکت تولیدکننده فیلم توضیح می دهند؛ از جمله اینکه هدف این فیلم چیست، مخاطب خاص ویدیو چه کسی یا گروهی هستند و چگونه می خواهند ویدیو را منتشر کنند. سپس شرکت تولیدکننده فیلم، یک برآورد قطعی یا تخمینی از هزینه را به آن ها ارائه می دهد.

 

مرحله 2 – توسعه مفهوم ویدیو

در این مرحله شرکت تولید کننده ویدیو با جزئیات بیشتری روی توسعه مفهوم ویدیو کار خواهد کرد. این مورد بر روی بهترین روش برای برقراری ارتباط با مخاطب مورد نظر و دستیابی به هدف ویدیو متمرکز خواهد شد. این شامل گفتگوی دو طرفه بین شرکت درخواست دهنده و شرکت تولید کننده ویدیو به دلیل توافق مفاهیم برای ویدیو است.

 

مرحله 3 – سناریو و داستان نویسی مفهوم ویدیو

بعد از توافق روی مفهوم ویدیو، شرکت تولیدکننده ویدیو، استوری بورد طراحی می کند. استوری برد، نمایشی تصویری از هر یک از عکس های ویدیو است که از زمان شروع فیلمبرداری، یک راهنما برای شرکت تولید کننده ویدیو می باشد. همیشه استوری بورد لازم نخواهد بود. در مورد گفتگو با سبک مصاحبه یا فیلمبرداری از یک رویداد شرکتی، ممکن است نیازی به تهیه استوری برد قبل از شروع تولید نباشد.

 

مرحله 4 – برنامه ریزی تولید

هنگامی که مفهوم ویدیوی سازمانی توافق شد و استوری بورد ها ساخته شد، برنامه ریزی برای تولید می تواند آغاز شود. این مورد شامل برنامه ریزی، سازماندهی تدارکات محل تصویربرداری، تهیه تجهیزات ویژه و بازیگران انتخابی است. جدول زمانی بسیار مهم است زیرا قبل از مهلت های تبلیغاتی ویدیو باید زمان کافی برای مشتری برای بازپرداخت داشته باشد.

 

مرحله 5 – تحقیق درباره مکان تصویربرداری

در مرحله بعدی، تحقیق پیش تولید آغاز می شود. این به طور معمول شامل یک قسمت از محل فیلمبرداری است. این بخش، برای شناسایی هرگونه مسئله ای که ممکن است در تصویربرداری تداخل ایجاد کند مانند سر و صدای محیط، تابش نور خورشید یا رفت و آمد عابر پیاده به کار می رود. شخصی که این مرحله را اجرا می کند بهترین مکان را برای تصویربرداری شناسایی می کند که از ایجاد مزاحمت در فیلم جلوگیری می کند.

 

مرحله 6 – فیلمبرداری فیلم

قبل از شروع چرخش دوربین ها، گروه تولید فیلم معمولاً شخصی را که قرار است در روبروی دوربین ظاهر شود، آماده می کند. این شامل مشاوره در مورد نحوه ارائه محتوای مورد نیاز برای ویرایش نهایی است. گروه تصویربرداری برای انجام تنظیمات از جمله اطمینان از رعایت کلیه مراحل ایمنی، به زمان نیاز دارند. معمولا فیلمبرداری با یک تخته clapper آغاز می شود که برای همگام سازی صدا استفاده می شود.

 

مرحله 7 – ویرایش و تحویل فیلم تمام شده

در این مرحله فیلم های خام به دفاتر شرکت تولید فیلم منتقل می شوند. سپس فیلم ها از کارت های دوربین به درایو های ویدیویی منتقل می شوند. معمولاً پشتیبان گیری نیز برای اطمینان از ایمن بودن فیلم انجام می شود. تدوینگران برای ایجاد اولین مونتاژ، فیلم ها را کات می کنند. شرکت درخواست دهنده می تواند در مورد آنچه می خواهد در این ویدیو مشاهده کند بازخورد ارائه دهد. پیش نویس ساخته شده از ویدیو به مشتری ارائه می شود و در صورت رضایت مشتری، نسخه نهایی آماده شده و پروژه کامل می شود.

 

 

برای دریافت مشاوره جهت ساخت و تولید کورپوریت ویدیو برای کسب و کار خود با شرکت رشامدیا تماس حاصل فرمایید.

بدون ديدگاه

نظر بدهید