نوشته‌های تازه

Title Graphic

انواع پخش آگهی در صداوسیما

انواع آگهی در صدا و سیما

پخش آگهی بازرگانی در تلویزیون و رادیو مدل‌های متفاوتی دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را در بر دارد.

از جمله این ویژگی‌ها زمان آگهی، نوع بیان در آگهی، هزینه آگهی و … می‌باشد. این متن از دفترچه مسوب صداوسیما تهیه شده و در آن کمی از قوانین پخش نیز وجود دارد.

در ادامه به توضیح هر کدام از مدل‌های آگهی می‌پردازیم:

  1. آگهی تجاری مستقیم (TVC): مدت زمان آگهی کوتاه تبلیغاتی که ویژگی‌های جذاب کالا یا خدماتی را به نمایش می‌گذارد. در تلویزیون 12 ثانیه و در رادیو نیز 10 ثانیه تعیین می‌شود و کمتر ازآن نیز در تلویزیون همان 12 ثانیه و در رادیو 10 ثانیه محاسبه می‌شود. در نگاه عام به این مدل آگهی تیزر گفته می‌شود که اشتباه است، دلیل آن را در مقاله ” تفاوت تیزر، کلیپ و آنونس” بخوانید.
  2.  گزارش آگهی( رپورتاژ): آگهی‌هایی که ساختاری مستند داشته و گزارشی از مراحل ساخت و یا تولید و یا ارائه یک خدمت را به تصویر می کشند و در آن‌ها نقش آفرینی وجود ندارد، گزارش آگهی محسوب می‌شود. حداقل زمان گزارش آگهی 75 ثانیه و حداکثر آن 100 ثانیه است.
  3. حک آرم: مدت زمان حک آرم 12 ثانیه است و اندازه کادر آن باید برابر با اندازه آرم شبکه باشد. فاصله بین دو پخش برای حک آرم نیز حداقل 5 دقیقه است.
  4. دعوت به تماشا: متناسب با زمان هر برنامه حداکثر سه نوبت و برای هر نوبت حداقل 15 ثانیه است که می‌تواند در یکی از موقعیت های قبل، ادامه و انتهای برنامه و یا هر سه موقعیت پخش شود.
  5. زیرنویس: حداقل 15 ثانیه و حداکثر 30 ثانیه است.
  6. نشان آگهی: در 6 ثانیه ابتدا یا انتهای هر بسته آگهی و به تشخیص اداره کل بازرگانی سازمان صداوسیما، نمایش ویژند( برند) تجاری و شعار صاحبان آگهی، بدون گفتار، همراه آرم و نشان بازرگانی توام با موسیقی مصوب شده به صورت روزانه از هر یک از شبکه های سیما پخش می‌شود.
بدون ديدگاه

نظر بدهید