نوشته‌های تازه

Title Graphic

تفاوت بین کلمات میکس، مونتاژ و تدوین

تفاوت بین کلمات میکس، مونتاژ و تدوین

در رابطه با فیلم ها و ویدیوهای تبلیغاتی و یا حتی در بین افراد جامعه، کم و بیش با کلمات میکس، مونتاژ و تدوین فیلم یا ویدیو برخورد می کنیم. آیا این کلمات به درستی به کار برده می شوند!؟

 

 

در این مطلب آموزشی قصد داریم تفاوت بین کلمات میکس، مونتاژ و تدوین را بررسی نماییم. برای درک بهتر موضوع، فرض کنید که دو لیوان آب میوه داریم: یک لیوان آب سیب و یک لیوان آب پرتغال. وقتی که محتویات این دو لیوان را با هم ترکیب کنیم، یک محلول جدید به دست می آید که نمی توانیم دقیقاً مشخص کنیم که کدام بخش لیوان، آب سیب هست و کدام بخش، آب پرتغال. کاملاً با یکدیگر مخلوط شده اند و یک ترکیب جدید به دست آمده است.

 

مطمئناً در مورد میکس آب میوه ها زیاد شنیده ایم؛ در مورد صدا نیز به همین صورت هست. زمانی که دو صدا با یکدیگر ترکیب می شوند، یک صدای جدید به وجود می آید که به این کار میکس صدا می گوییم. پس زمانی که دو یا چند صدا با هم ترکیب می شوند، در واقع صداها را با همدیگر میکس کرده ایم.

 

پس عنوان میکس فیلم که در بین افراد به کار می رود، اشتباه است و میکس در مورد صدا به کار می رود.

 

کلمه مونتاژ به چه معناست؟ زمانی که یک سری قطعات در کنار یکدیگر چیده می شود، به این کار مونتاژ کردن می گوییم. تفاوت مونتاژ با میکس در چیست؟ در میکس نمی توانیم مشخص کنیم که کدام بخش لیوان آب سیب و کدام بخش آب پرتغال است، چون کاملا با همدیگر ترکیب شده اند. در صورتی که در مونتاژ، برای مثال محل قرار گرفتن قطعات خودرو مشخص است؛ سرسیلندر، سیم کشی، فیوزها و هر قطعه دیگری در محل مشخص قرار گرفته اند. این قطعات در کنار یکدیگر قرار گرفته اند اما ترکیب نشده اند. این مثال واضحی از تعریف مونتاژ کردن است. اکنون ببینیم که در فیلم چه اتفاقی می افتد. وقتی که فیلم های خام یا راش ها در کنار یکدیگر چیده می شود، به این کار مونتاژ کردن می گوییم.

 

ما صدا را میکس می کنیم و در مونتاژ، فیلم ها را در کنار یکدیگر قرار می دهیم.

 

 

تدوین به چه معناست؟ زمانی که میکس و مونتاژ با هدف خاصی انجام می شود و یک ترکیب جدید برای ارائه یک مفهوم جدید شکل می گیرد، به این کار تدوین می گوییم.

 

پس می توان گفت که:

 

زیرمجموعه تدوین، میکس و مونتاژ است که با هدفی خاص انجام پذیرفته باشد.

 

 

تدوین یک فیلم تبلیغاتی به مهارت و تجربه زیادی نیاز دارد. رَشامدیا با همراهی افراد متخصص و مجرب در زمینه تدوین و حوزه های مربوطه، می تواند شما را در تولید فیلم های تبلیغاتی حرفه ای یاری رساند.

 

استفاده از کلمات حرفه‌ای در هر زمینه‌ای بسیار مورد توجه است ولی گاهی نیاز است جهت ارائه خدمات بهتر و بیشتر از کلماتی که به صورت عامیانه استفاده می شود نیز استفاده کنیم. لذا در سایت و شبکه‌های اجتماعی رَشامدیا به کلمات تیزر و کلیپ برخورد خواهید کرد. این موضوع تنها به دلیل ارائه خدمات به مخاطبان و مشتریان عزیزمان می‌باشد.

 

 

امیدواریم این مطلب آموزشی برای شما مفید واقع شده باشد. لطفا نظرات خود را در رابطه با این مطلب آموزشی، در اختیار ما قرار دهید.

 

 

بدون ديدگاه

نظر بدهید