نوشته‌های تازه

Title Graphic

پریمیر بهتره یا ادیوس؟

پریمیر بهتره یا ادیوس

آخرش پریمیر بهتره یا ادیوس؟

 

کسانی که به تازگی قصد ورود به حرفه تدوین را دارند، همواره با این سوال مواجه هستند که کدامیک از نرم افزارهای تدوین می تواند برای آن ها کاربردی تر باشد؟

دو نرم افزار محبوب و پرکاربرد در زمینه تدوین، نرم افزار پریمیر و نرم افزار ادیوس می باشد. نرم افزار های مختلف دیگری مانند نرم افزار فانوروکت و افترافکت هم در زمینه تدوین و ویدیو مارکتینگ به کار می روند اما نرم افزار پریمیر و نرم افزار ادیوس رقابت تنگاتنگی با هم دارند و کاربرد آن ها تقریبا مشابه می باشد. در این مطلب قصد داریم تفاوت بین نرم افزارهای ادیوس و پریمیر را بررسی کنیم تا افرادی که قصد دارند به عنوان یک تدوین گر وارد این عرصه شوند، متوجه شوند که کدامیک از این نرم افزارهای تدوین، نرم افزار قویتریست.

در حالت کلی نمی توان به این سوال یک پاسخ قطعی داد. باید در نظر داشت که هر کدام از نرم افزارهای تدوین برای کاربردهای خاصی، مناسب هستند.

نرم افزار پریمیر دارای استابلایزرهای خیلی خوبی برای حذف لرزش ویدیوست و خروجی های آن، خیلی قوی می باشد. ولی برای استفاده از نرم افزار پریمیر باید یک سیستم قوی داشته باشیم؛ زیرا که خروجی های نرم افزار پریمیر نسبت به خروجی های نرم افزار ادیوس در عین حرفه ای تر بودن، دیرتر و کندتر انجام می شود. کسانی که با پریمیر کار می کنند، می دانند که در چند سال اخیر فقط دو یا سه ترنزیشن به نرم افزار پریمیر اضافه شده است؛ این درحالی ست که در هر کدام از ورژن های نرم افزار ادیوس، ترنزیشن ها و افکت های جدیدی اضافه شده است. نرم افزار ادیوس بیشتر برای ویدیوهای جشن ها، کارهایی که سرعت بالایی دارند و ویدیوهایی که برای تهیه آن ها به دقت و تمرکز کمتری نیاز است، به کار می رود.

 

پس نمی توان گفت که نرم افزار ادیوس بهتر است یا پریمیر.

نرم افزارهای ادیوس و پریمیر هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند.

 

مثالی که در این زمینه می توانیم به آن اشاره داشته باشیم، این است که نمی توان گفت نرم افزار پینت بهتر است یا نرم افزار فتوشاپ.

 

فتوشاپ یا پینت

 

فرض کنید که کار ما فقط کراپ یا تغییر فرمت یک عکس باشد. اگر بخواهیم این کار را با فتوشاپ انجام دهیم، در ابتدا باید نرم افزار فتوشاپ را نصب کرده و لایسنس آن را خریداری کنیم؛ سپس نرم افزار را اجرا کنیم، که اجرا و بارگزاری کامل نرم افزار فتوشاپ، به تنهایی چندین ثانیه یا یک دقیقه زمان می برد. در مرحله بعد، باید عکس را کراپ کنیم و یا فرمت آن را تغییر دهیم. این کار در صورتی که قبلاً نرم افزار فتوشاپ را نصب و لایسنس شده داشته باشیم، یک تا دو دقیقه زمان می برد.

ولی اگر همین کار را را نرم افزار پینت انجام دهیم، شاید کمتر از 20 ثانیه زمان صرف شود. پس نمی توان گفت که کدامیک از نرم افزارهای فتوشاپ و پینت بهتر از دیگری است، زیرا که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند و در آن زمینه عملکرد بهتری دارند.

امیدواریم این مطلب آموزشی برای شما مفید واقع شده باشد. شما نیز تجربیات خاص خود را در رابطه با کار با نرم افزارهای مختلف تدوین، زیر همین پست کامنت کنید تا بتوانیم نتیجه بهتر و جامع تری از این مطلب آموزشی به دست آوریم.

بدون ديدگاه

نظر بدهید