نوشته‌های تازه

Title Graphic

تفاوت تیزر، کلیپ و آنونس

 

تفاوت تیزر ، کلیپ و آنونس

 

شاید برای شما هم سوال شده باشد که تفاوت بین تیزر ، کلیپ، آنونس و بقیه اصطلاحات در چیست؟

جالب است که بدانید در اکثر مواقع این اصطلاحات به اشتباه به کار برده می شود. دلیل این اشتباه را می توان عدم وجود منبعی دقیق در نظر گرفت. همین موضوع باعث شد تا به نوشتن این متن بپردازم و این تفاوت این کلمات را بیان کنم.

 

 

در زبان انگلیسی tease به معنای اذیت کردن می باشد. شاید کلمه teasing هم زیاد به گوش شما خورده باشد که معنای لغوی آن، همان « اذیت کردن » می شود. برای مثال اسنپ فود در یکی از کمپین های تبلیغاتی خود از عبارت ” دیگه زنگ نزن ” در بیلبوردهای خود استفاده کرده بود. این تبلیغات بدون هیچ گونه لوگو و یا نشانی از اسنپ به نمایش درآمده بود و باعث می شد مخاطبان به فکر فرو بروند و در اصلاح آن ها را اذیت کند. به همین خاطر به این نوع تبلیغات ” تیزینگ “ می گویند.

 

 

به کلمه تیزر می رسیم. در نگاه عام اگر یک ویدیو تبلیغاتی، کوتاه باشد به آن تیزر می گویند. در صورتی که اصلا این گونه نیست. فرض کنید شما به مدت 3 ماه یک ویدیو 40 ثانیه ای را در شبکه های تلویزیونی پخش می کنید. طبیعی است که اکثر مخاطبان شبکه های تلویزیونی ویدیو شما را دیده باشند. در این شرایط جهت کم کردن هزینه های پخش آگهی، یک نسخه کوتاه تر از همان ویدیو را تدوین می کنید ( مثلا 20 ثانیه) و در شبکه های تلویزیونی انتشار می دهید، با این کار شما هزینه 20 ثانیه تبلیغ را می پردازید ولی همان تبلیغ 40 ثانیه ای در ذهن مخاطبان مرور می شود . به نسخه کوتاه شده این ویدیو تبلیغاتی ” تیزر “ می گویند.

پس عبارت ” تولید تیزر تبلیغاتی ” اشتباه است !

اما برویم سراغ معنی لغت کلیپ . وقتی شما یک ویدیو تدوین شده یا تدوین نشده را در اختیار دارید و یک قسمتی از آن را برش می دهید، به آن قسمت برش خورده کلیپ” می گویند . کلیپ ساختار خاصی ندارد و صرفا یک قسمت برش خورده است .

پس عبارت  ” کلیپ تبلیغاتی ” اشتباه است .

آنونس را اکثر افراد می شناسند و به معنی یک ویدیو کوتاه از معرفی یک فیلم می باشد. که قطعا همه ما تعداد زیادی آنونس را تاکنون مشاهده کردیم و به راحتی منظور من را متوجه خواهید شد.

در مقاله بعد سعی می کنم معنی عبارت کورپوریت ویدیو را به صورت کامل توضیح دهم ، منتظر مقاله بعد باشید…

بدون ديدگاه

نظر بدهید