نوشته‌های تازه

Title Graphic

ویدیو رایگان به ارزش 52/900/000/000/000 تومان!

تبلیغ رایگان به ارزش 52/900/000/000/000 تومان!

در این مطلب، یکی از محبوب ترین و تاثیرگذارترین روش های تبلیغات به نام Product Placement را بررسی می کنیم. در روش Product Placement هزینه می کنیم تا بازیگر یک سریال یا فیلم، از محصول ما در آن سریال یا فیلم استفاده کند.

 

روش تبلیغ Product Placement، بسیار تاثیرگذار است که چندین دلیل می تواند داشته باشد.

 

یکی از دلایل تاثیرگذار بودن روش Product Placement، استفاده از روش غیرمستقیم است. در روش غیرمستقیم علیرغم دیرتر به نتیجه رسیدن، نتیجه دهی بیشتری نسبت به روش های مستقیم و معمولی دارد.

مورد دوم این است که به دلیل محبوب بودن بازیگر، محصول به کار رفته در ذهن مخاطب محبوب می شود و مخاطب از آن محصول استفاده می کند. فقط در صورتی محصول به کار رفته ارزش خود را در ذهن مخاطب از دست می دهد که آن محصول نتواند جلب رضایت مشتری را داشته باشد و محصول بی کیفیتی باشد.

 

تبلیغات ویدیویی پنهان

 

یکی از معروف ترین استفاده هایی که از روش تبلیغاتی Product Placement شده، استفاده از لیوان استارباکس در سریال Game of Thrones است. در یکی از قسمت های سریال Game of Thrones، لیوان استارباکس را در حد چند ثانیه روی یکی از میزها مشاهده می کنیم. وجود لیوان استارباکس بعد از انتشار این قسمت از سریال بسیار خبرساز شد و این سوال مطرح شده بود که یک لیوان استارباکس در سریالی به سبک سریال Game of Thrones چه کاربردی می تواند داشته باشد؟!

 

رَشامدیا با بهره گیری از علم ویدیومارکتینگ و هنر سینما، سعی دارد با تولید ویدیوهای اثربخش و ثمربخش، شما را در رسیدن به اهداف عالی کسب و کارتان یاری کند.

 

در مورد عمدی یا سهوی بودن وجود لیوان استارباکس در سریال Game of Thrones، صحبت زیادی انجام شد. کارگردان سریال، مالکان استارباکس و اچ بی او بر روی عمدی نبودن این موضوع و عدم وجود هیچ قراردادی بین استارباکس و سریال Game of Thrones پافشاری داشتند. با توجه به اینکه در سریال Game of Thrones موارد دیگری هم دیده شده بود؛ برای مثال در یکی از صحنه ها در کنار پای بازیگر، یک بطری آب معدنی قرار داشت و یا موارد دیگری از این نوع، می توان قرار گرفتن لیوان استارباکس بر روی میز را هم یکی از این اشکالات در نظر گرفت.

 

هر چند اصطلاحی در صنعت سینما هست که “هیچ اتفاقی، اتفاقی نیست!

 

به صورت کلی احتمال اینکه کارگردان و عوامل کارگردانی در زمان تدوین، اصلاح رنگ و جلوه های ویژه، هیچکدام متوجه لیوان روی میز نشده باشند و این لیوان در نسخه رسمی منتشر شده، وجود داشته باشد، خیلی کم است.

جالب است که بدانید ارزش تبلیغاتی این چند ثانیه  و صحبت های پیرامون آن، دو میلیارد و سیصد میلیون دلار بوده که با توجه به قیمت دلار در زمان تهیه این مطلب، معادل 52/900/000/000/000 تومان می باشد. نکته قابل ذکر این است که لیوان به کار رفته در سریال Game of Thrones، اصلاً لیوان استارباکس نبوده، بلکه لیوانی که مشابه لیوان استارباکس به نظر رسیده، دارای برند دیگری می باشد؛ حال اینکه همه آن را به عنوان یک لیوان استارباکس می شناسند!

بدون ديدگاه

نظر بدهید